رسانه ی آموزشی مکتب تی وی

تولید کننده ی فیلم آموزشی

رسانه ی آموزشی مکتب تی وی

تولید کننده ی فیلم آموزشی

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلام خدمت تمام گرافیست های عزیز و کسانی که به گرافیک علاقه دارند.در این مقاله در بلاگ رسانه ی آموزشی مکتب تی وی با جناب آقای امیرحسین کمالی همراه میشیم و از زبان ایشون 7 روش رو در زمینه کسب درآمد از گرافیک به زبان کاملا محاوره ای و صمیمی و روان می خوانیم.

کسب درآمد از گرافیک

شاید بتونم شمارو درک کنم! کسب درآمد از گرافیک کمی پیچیدست اما سوال خیلیا میتونه باشه! منم یه روز تخصصی مثل گرافیک داشتم که بلد نبودم چجوری ازش پول دربیارم … شاید باورش سخت باشه ولی تا 12ساعت تو یه شرکت تبلیغاتی معروف !کار میکردم ولی با حقوق 100هزارتومن! خیلی روزای سختی بود که پروژه های سنگین رو عالی انجام میدادم ولی به اسم یه کسی دیگه تموم میشد و من هیچ اختیاری نداشتم از خودم! تصمیم گرفتم از اونجا بیام بیرون و واسه خودم کار کنم ولی حالا چجوری اونم بدون سرمایه! خیلی تحقیق کردم خیلی، خیلی، خیلی زیاد

حاصل اون تحقیقات و خلاصش رو میتونین تو این کتاب ببینیند. مطمئن باشین هرکدوم از این روش ها به تنهایی میتونه شمارو به درآمد عالی برسونه!اگه توضیحات بیشتر درمورد هرکدوم از این روش های کسب درآمد از گرافیک خواستین میتونین به تلگرام  من پیام بدین.

سوالی که اغلب در ذهن علاقمندان به طراحی خصوصا در ابتدای کار در رابطه با کسب درآمد از گرافیک وجود دارد این است که چه راه های مختلفی برای کسب درآمد و امرار معاش در زمینه طراحی وجود دارد؟ در این ارسال نگاهی خواهیم داشت به برخی از راه های بسیاری که می توانید به عنوان یک طراح وب و یا گرافیست در آنها مشغول به کار شده و کسب درآمد کنید . برای هر یک از روش ها لیستی ازمعایب و مزایا و سخنی کوتاه از یک طراح که با آن شیوه کسب درآمد می کند آورده شده است .

البته جوانب مثبت و منفی ذکر شده در هریک از روش ها بسته به شرایط شما متفاوت خواهد بود و میتوان موارد دیگری را نیز به آنها اضافه نمود . امیدوارم این اطلاعات برای کسانی که به دنبال کسب درآمد از حرفه مورد علاقه شان یعنی طراحی وب و گرافیک هستند مفید واقع شوند .

با وجود اینکه هرکدام از شیوه های ذکر شده ی کسب درآمد از گرافیک به تنهایی می توانند برای شما درآمد تمام وقت داشته باشند ، برخی از طراحان از ترکیب این راهکارها برای کسب درآمد استفاده میکنند.

1.کار برای کارفرما

رایجترین راه برای طراحان در کسب درآمد از گرافیک به منظور امرار معاش ، کار برای کارفرما و مشتریان است . در این شیوه طراح ممکن است به صورت پروژه ای و آزاد برای مشتریان و یا به عنوان کارمند برای یک شرکت کار کند و یا بلند پروازانه خود اقدام به تاسیس شرکت کند.

مزایا :

  • تنوع : شما میتوانید در بسیاری از پروژه های مختلف کار کنید.
  • فرصت های بیشتر : شما در معرض دید مشتری قرار دارید که این امر منجر به فرصت های دیگر خواهد شد.
  • انعطاف : میتوانید کار مشتری را به عنوان freelancer یا به عنوان کارمند انجام دهید.
  • مردم : شما با بسیاری از مردم بزرگ ملاقات یا کار خواهید کرد.
  • رشد : مسیر کاری شما با رشد مداوم همراه خواهد بود.
  • نتیجه محسوس : شما تاثیر کار خود بر کسب و کار مشتری را کاملا احساس خواهید کرد.

معایب:

  • مشتری رئیس شماست و ممکن است همیشه با تصمیماتی که میگیرد موافق نباشید اما باید انجام دهید.
  • اگر چه برخی از مشتریان برای کار بسیار عالی هستند ، اما برخی از آنها برای شما به یک کابوس تبدیل خواهند شد.
  • همه زمان کاری شما برای مشتری ، زمان تجارت و برای پول است. پیشنهاد من اینه که اگر شروع کارتون هست حتما واسه چندماه هم که شده به یه شرکت تبلیغاتی برین حتی به عنوان یک کاراموز!
  • چون تجربه های زیادی کسب میکنین و مردم شمارو میشناسن  و میتونین پیشنهاد های زیاد کاری بگیرین!ولی درکنارش روش های دیگه ای که درادامه خدمتتون میگم رو هم انجام بدین.

2.طراحی در خانه

برای کسانی که می خواهند به عنوان یک کارمند کار کنند ، شیوه قبلی در کسب درآمد از گرافیک  تنها گزینه نیست . شما می توانید کلیه کارهای شرکتی را که در آن استخدام هستید در خانه انجام دهید . معمولا این شیوه کاری برای شرکت های بزرگی که به اندازه کافی کار برای انجام دادن دارند ، توسط تیم های کوچک انجام میشود.

مزایا :

  • امنیت : اگرچه هیچ کاری کاملا امن نیست ، اما به عنوان یک طراح در خانه میتوانید یک کار مداوم و ثابت داشته باشید و درآمد دائم و ثابت نیز به حساب شما واریز میشود.
  • تمرکز : کار برای یک شرکت و آن هم در خانه ، باعث میشود کاملا بر روی کار خود تمرکز داشته باشید و هر آنچه در ذهن خود دارید پیاده سازی کنید.
  • رشد : رشد کاری نیز برای طراحان در خانه نیز امکانپذیر است.

معایب:

  • طراحان بسیاری هستند که ترجیح میدهند بر روی گروهی متنوع از پروژه ها کار کنند تا اینکه روی یک پروژه در خانه کار کنند.
  • بسته به شرکتی که برای آن کار میکنید ، ممکن است در معرض دید و ارتباط با مشتریان مختلف قرار نگیرید و فرصت های زیادی را از دست بدهید.
  • شما مجبور هستید پروژه ای را که به شما داده میشود انجام دهید و حق انتخاب بین پروژه ای مختلف را ندارید.
  • این روش هم خوبه ولی همونطور که گفتم ممکنه پیشنهاد های زیادی رو از دست بدین راستی تبلیغات رایگان برنامه دیوار و شیپورو…از دست ندین و حتما کارتون رو تبلیغ کنین .

3.فروش قالب و تم

با به وجود آمدن وب سایت های بسیاری در زمینه فروش قالب مانند ThemeForest، جمعیت رو به رشد زیادی از طراحان ، همه و یا بخشی از در آمد خود را از فروش قالب ها کسب میکنند . فروشگاه های فروش قالب هایی مانند WordPress هر روز بیشتر شده و طراحان زیادی به این شیوه کاری در جمله روش های کسب درآمد از گرافیک روی آورده اند.

مزایا:

  • انعطاف پذیری : شما می توانید با زمانبندی شخصی خود کار کنید.
  • شیوه کاری اثبات شده : بازارهای کاری در این زمینه مانند ThemeForest نشان داده اند که اینکار درآمد به صورت تمام وقت درآمد زا است.
  • رشد بازار : به وجود آمدن بازارهای بزرگی برای فروش قالب مانند Mojo Themes و ThemeGarden دائما فرصت های فروش بیشتری برای طراحان فراهم می شود.
  • درآمد بالقوه : طراحان برتر در این زمینه درآمد قابل توجهی دارند.
  • انتخاب : بدون اینکه مشتری برای شما تصمیم بگیرد یا دستور دهد پروژه دلخواه خود را انجام میدهید.

معایب:

  • خدمات به خریداران قالب ها می تواند درصد زیادی از وقت شما را به خود اختصاص دهد.
  • با وجود اینکه پتانسیل درآمد بالاست ، ممکن است شانس با شما یار نباشد و فروشی نداشته باشید.
  • رقابت بسیار فشرده ای بین طراحان برای فروش قالب ها وجود دارد.
  • طراحان بسیاری ترجیح میدهند روی چند پروژه برای مشتریان کار کنند تا اینکه تمام وقت خود را صرف طراحی قالب کنند.
  •  اگر با طراحی وب اشنایی دارین این روش عالیه و درامد زیادی رو واسه شما ایجاد میکنه سایت های زیادی هم تو ایران واسه این کار هستن مثل ژاکت و …

جهت مشاهده ادامه مطلب می توانید به آدرس http://maktabtv.com/7ways-to-earn-money-in-graphic/ مراجعه کنید .

  • hossein bafandeh
  • ۰
  • ۰

مقدمه ای برای طراح و طراحی ! :

ما نمی خواهیم بدبین باشیم. اما هیچ کدام از ما واقعا نمی دانیم چه مدت باید زندگی کنیم. و اما اگر پایان به زودی غیر منتظره می شود، آیا همه چیزهایی را که واقعا می خواستی انجام داده اید؟
هیچ کس نمی خواهد آخرین لحظات خود را با پشیمانی بگذراند. بنابراین در این پست، بر برخی چیزهایی که ممکن است بخواهید زودتر انجام دهید و نه بعدا در زندگیتان، تمرکز داریم
و سپس اگر به شما 50 سال بعد از مرگتان زندگی اهدا شود چه؟ خوب، پس از آن، شما فقط زمان بیشتری برای تبدیل شدن به یک مدیر هنری یا بهبود بخشیدن به نمونه کارها خود دارید، یا در غیر اینصورت، Netflix را تماشا کنید و پیتزا را بخورید! چه روزهای خوشی ....!

01. دیدار با قهرمانان طراحی شما

[caption id="attachment_24453" align="aligncenter" width="535"]11 چیز که طراح باید پیش از مرگ خود باید انجام دهد بازخورد نمونه کارها به صورت بی نظم تنها یک راه برای رسیدن به قهرمانان طراحی شماست[/caption]

هر کس رویاهای قهرمانان خود را میبیند. اما اگر قهرمانان شما دالایی لاما، ویل اسمیت یا تیلور سویفت باشد، ممکن است مرتب کردن آنها کمی سخت باشد . اگر قهرمانان شما در طراحی کار می کنند، ناگهان خیلی ساده تر می شود.
بسیاری از چراغ های برجسته در زمینه های نقاشی، طراحی گرافیک، طراحی وب، 3D و انیمیشن به طور منظم در کنفرانس های خاص صنعت مانند تولید ما خود ظاهر می شوند و اغلب برای ایستادن در اطراف و گپ و گفت بعد از آن به نظر می رسند. بعضی از رویدادها حتی "ملاقات و سلام" را سازماندهی می کنند، بنابراین شما می توانید رسما با قهرمانان خود کتاب را بخوانید.
نظرسنجی نمونه کارها مانند یکی از رویدادهای آینده ما، رویدادهای کج و معوج، و رقابت های طراحی، راه های دیگر بالقوه برای برقراری ارتباط با بتهای ساختگی شما هستند. پس چرا شما نشسته اید؟ اگر شما نیاز به الهام بیشتری دارید، پس از خواندن این پست وبلاگ در مورد چگونگی ملاقات با قهرمانان خود، همکاری طراحی گرافیک Miraphora Mina و ادواردو لیما، و آنچه که او از آن خارج شد، را بخوانید.

02. خواندن (یا دوباره خواندن) کلاسیک ها

[caption id="attachment_24446" align="aligncenter" width="650"]11 چیز که طراح باید پیش از مرگ خود باید انجام دهداگر شما کتاب Paul Rand : هنر طراح، را نخوانده اید، پس توصیه میکنم بخوانید![/caption]

همیشه احساس می کنید که شما به دنبال چیزی نیستید که سعی کردید در کالج طراحی آن را تدریس کنید؟ این که برخی از اصول تئوری هنر و طراحی، از نسبت طلایی به نظریه شبکه، که شما هرگز به درستی درک نمی کنید وجود دارد؟ شما تا به حال از نوع خجالتی بوده اید و شاید اگر کارهای زیادی در دانش خود وجود نداشته باشید، می توانید کار طراحی بهتر انجام دهید؟
خودت را ضعیف نکن "به آن وانمود کن تا زمانی که شما آن را انجام دهید" اقلیت دنبال نیست، اما صنعت عادی است، و تعداد کمی از مردم واقعا متخصص در تمام زمینه های نظریه طراحی است.این گفته می شود زمانی که تجربه کمتری در کمربند خود دارید، احتمالا می توانید پیدا کنید که اگر مجددا با کتاب هایی که در کالج تلاش می کنید، آنها به طور ناگهانی حس بسیار بیشتری پیدا می کنند و می توانند به شما کمک کنند تا هنر خود را بهبود بخشید. و این می تواند یک افزایش قابل توجهی به عزت نفس شما باشد.

03. یک پروژه اشتیاق آور را شروع کنید (وبه پایان ببرید )

[caption id="attachment_24444" align="alignleft" width="577"]11 چیز که طراح باید پیش از مرگ خود باید انجام دهدپروژه روزانه Drop Cap از جسیکا هیشچ، توجه گسترده ای را به خود جلب کرد[/caption]

هیچ مشکلی با کار کردن برای دیگران وجود ندارد، چه اینکه آنها یک کارفرما یا یک مشتری آزاد باشند. اما بعد ازمدتی، تنها بخشی از روح خلاق شما را تغذیه می کند. اگر واقعا میخواهید عضلات طراحی خود را ورزیده نمائید، بهتر است شرط بندی خود را برای شروع پروژه اشتیاق آور خود، یعنی پروژه شخصی یا پروژه جانبی، شروع کنید. زیبایی یک پروژه از سر شور و شوق این است که شما فقط باید خودتان را خوشحال نمائید، بنابراین حداقل در یک سطح، احتمالا نمیتواند از شکست بخورد. همان طور که Yoda در جنگ ستارگان می گوید: "آیا انجام دهید یا خیر، سعی ای وجود ندارد". به عبارت دیگر، این در مورد نتیجه نیست، در مورد روند و آنچه که شما در مورد خود و خلاقیت خود را به شما می آموزد.

ادامه ی این مقاله را در آدرس http://maktabtv.com/11-things-a-designer-should-do-before-they-die/ مشاهده بفرمایید

  • hossein bafandeh